iranphe.ir



نحوه ماساژ بدن

میانگین امتیار کاربران: / 13
ضعیفعالی 

 

گام  سوم

با ستون فقرات شروع کنید

برای شروع ماساژ بهتر است از عضلات اطراف ستون فقرات آغاز کنید. برای این‌کار کف یک دست را در قسمت کمر به روی بدن گیرنده گذاشته و دست دیگر را روی دست زیری قرار دهید. به این ترتیب با وارد کردن فشار‌هایی کوچک به‌طوری که گیرنده ماساژ اذیت نشود، حاشیه ستون فقرات را از کمر تا گردن طی کنید. درهر نقطه فشار کوچکی وارد کنید. این حرکت را ۲ تا ۳ بار در یک سوی ستون فقرات تکرار کرده و پس از اتمام کار همین حرکت را در سمت دیگر ستون فقرات تکرار کنید. این کار کمک زیادی به تسکین درد و تخلیه تنش از ناحیه ستون فقرات می‌کند. دقت داشته باشید که مسیر حرکت از سمت کمر به سمت شانه‌ها باشد.

گام  چهارم

حرکت خرچنگ و تسکین عضلات

پس از ماساژ ستون فقرات با کمک تکنیک خرچنگ از انگشتان دست برای ماساژ دادن عضلات کمر استفاده کنید. در این حالت عضلات و ماهیچه‌های کمر را میان انگشت شست و چهار انگشت دیگر گرفته و رها کنید. دقیقا همانند خرچنگی که با چنگال خود جسمی را نگه می‌دارد. این حرکت خرچنگ‌وار را از عضلات پایین کمر آغاز کرده و تا عضلات شانه و گردن ادامه دهید. دقت کنید جایی از عضلات از دید شما پنهان نماند.

گام  پنجم

ضربه‌های کوچک، اما مفید

در این حالت هر دو دست را مشت کرده و به آرامی به عضلات شانه و عضلات کنار ستون فقرات ضربه‌هایی بسیار آرام وارد کنید. فشار این ضربات باید به‌گونه‌ای باشد که گیرنده ماساژ احساس ناراحتی نکند. در این مرحله تمام عضلات را با ضربه زدن مشت‌ها، ماساژ می‌دهید. به خاطر داشته باشید که از این ضربه در بخش پایین کمر و روی ستون فقرات هرگز استفاده نکنید و تنها از آن برای عضلات کناری ستون فقرات و عضلات شانه استفاده کنید.

گام   ششم

دایره وار عضلات را ماساژ دهید

برای دریافت نتیجه بهتر از تسکین دردها و تخلیه تنش‌ها و اسپاسم‌های عضلانی، در این مرحله با کمک سرانگشتان جمع شده دست خود با فشارهای کم حرکت دایره‌واری را از روی عضلات گردن و شانه آغاز کرده و سپس عضلات ناحیه پشت و پهلو را نیز درگیر آن کنید.

گام   هفتم

آزاد‌سازی‌ اسپاسم‌های عضلانی

در این مرحله دوباره سرانگشتان هر دو دست به‌ویژه شست‌ها را به روغن آغشته کنید و به کمک هر دو شست در امتداد ستون فقرات به ماساژ عضلات و ماهیچه‌ها بپردازید. در این بخش بهتر است حرکت انگشتان دست از سمت ماهیچه‌ها و عضلات گردن به سمت ستون فقرات و کمر باشد.

نکته:2013-06-06

در آخرین مرحله با کمک هر دو دست، کمر گیرنده را لمس کرده و آن را ماساژ دهید. بهترین حالت برای ماساژ، قرار دادن کف هر دو دست به روی کمر او و ماساژ دادن عضلات این ناحیه به آرامی تا بالای عضلات باسن است. در نهایت پس از اجرای این کار کف هر دو دست را به یکدیگر مالش داده و به آرامی از سمت شانه‌ها به سمت کمر بیمار چند بار بکشید و اجازه دهید او به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در همان حال باقی بماند.

 

کلمات کلیدی: مقالات ورزشی، دانلود مقالات ورزشی، مقاله مدیریت ورزشی، دانلود مدیریت ورزشی ، پرسشنامه مدیریت ورزشی ، مقاله فیزیولوژی ورزشی ، مقاله تغذیه ورزشی ، مقالات علم تمرین ، مقاله رفتار حرکتی ، دانلود های رفتار حرکتی ، مقاله بیومکانیک ورزشی ، مقاله آسیب شناسی و حرکات اصلاحی ، دانلود مقاله آسیب شناسی و حرکات اصلاحی ، پاورپوینت های مدیریت ورزشی ،  پاورپوینت های فیزیولوژی ورزشی ، ، پاورپوینت های رفتار حرکتی، پاورپوینت های آسیب شناسی و حرکات اصلاحی ، پاورپوینت های بیومکانیک ورزشی ، تاریخچه ورزش ها ، بانک سوال تربیت بدنی ، سوالات دکتری تربیت بدنی ، سوالات کارشناسی ارشد تربیت بدنی ، لیست نشریات علمی و پژوهشی تربیت بدنی

نظرات   

 
+2 #1 fandogh 1392-03-16 01:31
aaliii bo0o0o0d
merc a site khilii khubetun
movafagh bashiin ;-)
نقل قول
 
 
+1 #2 florkarimi 1392-07-23 12:13
مرسی عالی بود
نقل قول
 
 
0 #3 arezo sajed 1392-10-05 04:00
:lol:
نقل قول
 
 
0 #4 asmaaa jooon 1392-12-23 10:36
besyyyyyyyyyar aaaaaaaaaaaalii i
نقل قول
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

در خبرنامه ما عضو شوید

دکتر حمید قاسمی

iranphe for your business with Joomla ready to go. Launch your online home with iranphe.ir.